PDA

View Full Version : 1993 Cobra's



50tbrd88
01-20-2009, 09:33 PM
I'm just curious how it would look with chrome 1993 Cobra wheels. Can anyone photochop this for me?:burnout:

http://i495.photobucket.com/albums/rr313/50tbrd88/DSCF1094.jpg

They have some pretty good buys on that style wheel if you shop around. What do you guys think? Would it look good?

dominator
01-20-2009, 09:40 PM
They look pretty dam good.
Keep in mind though if you want to get some buy the knock off's not the originals.
The originals had a strange rear offset to tuck them in more on a stang due to the longer TC rear end they used.

50tbrd88
01-20-2009, 09:49 PM
I don't think I want to pay for originals...I'll bet they are even higher than new knock offs. One of the sets I saw were on eBay polished for around $500. I think they were 17x8 with 24mm offset.

blackcougar71
01-21-2009, 05:29 PM
on the corral website you can get 17x8's ,17x9's,17x10,17x11 or 5 lug 93 cobra rims from one of the rim company's that is make new knock offs.

dominator
01-21-2009, 06:39 PM
Ebay,best option.
Bought my 18x9 and 18x10 FR500s for around 600 shipped.

vinnietbird
01-22-2009, 04:37 PM
I think they'd look great.I wish there were 10.5 inch wide 4 lug chrome Cobra R wheels.I know I could have mine widened easily,but the cost is a lot.

Kitz Kat
01-22-2009, 05:40 PM
They look better on a CAT!!, Your car looks great.

50tbrd88
01-23-2009, 10:35 AM
so anyone want to photochop some of those babies on there?:bowdown: Please lol.

DVP
01-24-2009, 05:42 AM
I think they'd look great.I wish there were 10.5 inch wide 4 lug chrome Cobra R wheels.I know I could have mine widened easily,but the cost is a lot.




Vinnie, I swear to you that there are some out there somewhere. I cant find any pics right now but I SWEAR they exist. I almost bought some a few years back.

blackcougar71
02-05-2009, 09:30 PM
yeah they make a 10.5 4 lug 10th anniversary cobras now they are new. they just started making them this feburary.

DVP
02-05-2009, 09:36 PM
yeah they make a 10.5 4 lug 10th anniversary cobras now they are new. they just started making them this feburary.

I mean they made R's in 10.5. I swear. I might be crazy.

blackcougar71
02-05-2009, 09:55 PM
the cobra r's are not 10.5 yet soon they will be 4 lug too.

DVP
02-09-2009, 01:15 PM
Invalid User specified. If you followed a valid link, please notify the administrator

LOL, after I post this non of you are going to be able to do this but he was the last one to post in here and that is what comes up when I clicked on his name.

Good times!

I am trying to find the 10.5 Rs in 4lug. I swear I came across some. I think Im losing it.

FloridaCougar
02-19-2009, 12:11 PM
You mean stock 93' Cobra rims, right?
Took me a few minutes to find out there aren't very good sources for doing this 'chop, but here's what I came up with in a few minutes....

http://img23.imageshack.us/img23/4733/tbirdchoppedol3.jpg

50tbrd88
02-19-2009, 06:43 PM
Hey thanks man! I'd given up on anyone choppin' that for me. I think that some chrome '93 cobras are going to be replacing my R's within the next year. That looks really good. I think it goes better with the car than the 5 spokes. It looks more "period correct". THANKS.

FloridaCougar
03-13-2009, 05:15 AM
Been a almost a month since you last replied, but I had some free time this morning and figured I'd take a little more time and do a better job 'chopping it.
Not sure if it'll help anymore than the other, but here's a better take anyway.

http://img14.imageshack.us/img14/3945/cobraretake5.jpg

50tbrd88
03-13-2009, 05:14 PM
looks sweet man...now can you make it do a burnout? lol. I am going to get a set of those for my next set of wheels!!!

FloridaCougar
03-14-2009, 12:53 AM
looks sweet man...now can you make it do a burnout? lol. I am going to get a set of those for my next set of wheels!!!

It's funny you should mention that. I made the one below yesterday, but I'll do a proper burnout 'chop when I get some free time later.

http://img18.imageshack.us/img18/2527/burnoutk.jpg

86XR7project
03-14-2009, 07:28 AM
Fire? He's obviously doing a burnout VERY WRONG. Lol

50tbrd88
03-14-2009, 08:49 AM
Damn I knew I should have fixed that fuel leak before burning out on the gravel driveway. Just got this thing painted too!!:rollin:

massCougarxr7
03-14-2009, 09:45 AM
LMFAO!!!!!!!!!!!yeah that gravel must make you cringe when your rollin down the road and you hear the pebbles hittin your wheel wells huh.....

wnt2gofst
03-14-2009, 08:09 PM
gives new meaning to one tire fire

86sonicbird
03-16-2009, 01:22 AM
I wish I had pics of my 83 tbird. I had 93 polished cobra wheels on it back in 95. They look sweet on the tbirds. The originals you have to use spacers so I would go the knock off route

FloridaCougar
03-16-2009, 11:03 PM
Here's the burnout and a couple more I whipped up earlier.

http://img25.imageshack.us/img25/5108/tbirdburnout.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/9559/tbirdcobrarims.jpg
http://img19.imageshack.us/img19/927/tbirdcobrarims4eyesvo.jpg

~AC
03-16-2009, 11:22 PM
thats the best gravel burnout EVAR ahah lol :mullet: badass!

88'birdlover
03-17-2009, 12:42 PM
these are 28's of a friends impala.

50tbrd88
03-17-2009, 08:40 PM
Here's the burnout and a couple more I whipped up earlier.
That is awesome. Makes me want to convert to 5 lug and go with a cowl hood of some sort. You guys are good at this photoshop stuff!!!



these are 28's of a friends impala.
Wow shit was pretty cool up until the point when you turned my car into a "donk" or whatever they're called. (just kiddin man) But seriously there's no way that will ever happen to my ride...lol. I am not into that stuff at all. Plus I'm pretty sure only GM G-bodies recieve that treatment so I should be safe.

FloridaCougar
03-17-2009, 08:56 PM
That is awesome. Makes me want to convert to 5 lug and go with a cowl hood of some sort. You guys are good at this photoshop stuff!!!


Yeah, those are my favorite rims on fox T-Birds and Cougars, 97' Cobras. I found some locally for 200 bucks with tires, but I'm staying 4 lug so no-go for me. I want a 4-eye T-Bird to go crazy with since I'm trying my best to keep my 20th as stock (looking) as possible, but around here they're very uncommon. Can't seem to find a notch Mustang either :punchballs: .
If you've got any requests I'll give it my best shot. BTW, the scoop in that last picture I 'chopped came off of an SVO Mustang. I always thought one of those would look cool on a fox T-Bird.


Wow shit was pretty cool up until the point when you turned my car into a "donk" or whatever they're called. (just kiddin man) But seriously there's no way that will ever happen to my ride...lol. I am not into that stuff at all. Plus I'm pretty sure only GM G-bodies recieve that treatment so I should be safe.

There are alot of those around here. I personally think they are jokes, built to make you laugh. I mean, who here wants a 4x4 Cadillac? A local guy ruined a 87' Cadillac by lifting it and putting 24"+ rims on it, one day he parked by a Navigator and his car was just as tall :confused:. Why not put the money where it's needed (IE: under the hood). I've seen numerous cars that were destroyed, similar to above, and were running around smoking up a storm with thousands poured onto the outside to make it look better (well atleast that's what they think).
I think if you own one of these cars you should be shot or taken to prison, either would suffice as you just don't want people like this exposing themselves or their outrageous ideas to the general public. END OF STORY

50tbrd88
03-17-2009, 09:53 PM
I think if you own one of these cars you should be shot or taken to prison, either would suffice as you just don't want people like this exposing themselves or their outrageous ideas to the general public. END OF STORY

Well sadly most of the people who do that type of shit to cars usually have prison either in their past or immediate future. Different strokes for different folks I guess...just not my cup of tea. To me if you do something to a car it should be to make it go faster, handle better, etc. Doing that to a car does the exact opposite as far as performance goes...plus it looks wierd as hell.